Teknoblog Manşetler Orbits: Baş dönmesine karşı önleminizi alın

Orbits: Baş dönmesine karşı önleminizi alın

PAYLAŞIN

orbits-001

Mobil oyun dünyasında bazı eğilimler sürekli sabit kalsa da, bazı eğilimler dönemsel olarak ön plana çıkıyor. Popüler oyunların mobil versiyonlarının da ciddi bir popülarite elde etmesi, sabit bir eğilim örneği teşkil ediyor. Geometrik unsurların ve minimalist tasarımın ön plana çıktığı oyunlar ise son dönemlerde büyük ilgi görüyor. Zorluklarıyla da oyuncuları etkilemeyi başaran söz konusu oyunların en ilginçlerinden birisi de Orbits.

orbits-002

Orbits’i oynamak isteyenleri öncelikli olarak ekranda sürekli dönen bir şeyler görecekleri konusunda uyarmak gerekiyor. Oyunculardan yeşil renkli küçük topu büyük çemberler içerisinde dolaştırarak son çembere ulaştırmaları isteniyor. Ancak çemberler arasında geçiş yapmanın ve çemberler içinde dolaşmanın kulağa geldiği kadar kolay olmadığı kısa süre içinde anlaşılıyor. Orbits’te her biri çeşitli sayıda alt seviyeler barındıran toplam altı seviye bulunuyor. Söz konusu seviyelerin kolaydan zora doğru ilerlediğini anlamak içinse isimlerine bakmak yeterli oluyor. Orbits adını taşıyan ilk seviye daha çok bir başlangıç sınıfı işlevi görürken, beşinci sınıfın adının “Insanity” (Çılgınlık) olması oyunculara kendilerini neyin beklediği konusunda oldukça somut bir mesaj veriyor.

orbits-003

Ana seviyelerin altında bulunan seviyeler de kolaydan zora doğru ilerliyor. Hemen hemen her bölümün ilk alt seviyesinde oyunculara bir test sürüşü imkanı veriliyor. Bölüm içinde ilerleme kaydettikçe ise alt seviyeler zorlaşıyor ve oyuncuların dikkat etmesi gereken unsurların sayısı artıyor.

orbits-004

Orbits’te oyun kontrolü ekrana dokunarak sağlanıyor. Dokunma için ekranda özel bir alan ayrılmadığını belirtmek gerekiyor. Oyuncular ekrana dokunarak küçük topu kontrol edebiliyor. Çemberler arasında geçiş yaparken küçük yeşil top çemberin duvarına çarptığı takdirde bölümde başa dönülüyor. Duvara çarpma tehlikesine ek olarak, çemberin içinde beliren engellerden de sakınmak gerekiyor. Bunun içinse tek yöntem çemberin diğer tarafına geçmek. Oyuncuların seviyeyi tamamlamaları için son hakkaya geçişi mümkün kılmaları isteniyor. Bunun için de kare şeklindeki elmasları toplamak gerekiyor. Seviyeler ilerledikçe çemberlerin dizilimi de değişiyor. Orbits ekibinin farklı oyun parkurları oluşturma konusunda oldukça başarılı bir performans sergilediğini belirtmekte fayda var.

orbits-005

Geometrik unsurlar barındıran minimalist tasarımlı oyunlar, son dönemde pek çok kişinin favorisi. Bu kategoriye ilginin yoğun olması, arzı da artırıyor. Orbits, yoğun arzın içinde ön plana çıkmasını sağlayacak bir özenle hazırlanmış olması sebebiyle aradan sıyrılmayı hak ediyor.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyoruz

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı ve soyadınızı giriniz