ManşetlerTeknoloji

Threads gönderilerinin Facebook’ta ve Instagram’da gösterilmesini engellemek artık mümkün

threads instagram

Threads gönderilerinin Facebook ve Instagram’da gösterilmesinin engellenebileceğine dair haberler kısa süre önce gündeme gelmişti. Görünen o ki, Meta söz konusu imkanın dağıtımına başladı. Pek çok Threads kullanıcısı, gönderilerini Facebook ve Instagram’da gösterilmesini engelleme seçeneğiyle karşılaştıklarını belirten paylaşımlar yaptı.

Kullanıcılar uygulamanın Gizlilik bölümünde “Gönderilerinizin diğer uygulamalarda önerilmesi” sekmesi altında hem Facebook hem de Instagram’da gösterimini kapatabiliyor. Burada kullanıcılar diledikleri takdirde bir platformda gönderi gösterimine izin verip başka bir platformda engelleyebiliyor. Örneğin, gönderiler Instagram’da önerilirken, Facebook’ta gösterilmeyebiliyor. Bu özelliğin tüm kullanıcılara ulaşmasının zaman alacağını belirtmekte fayda var.

Instagram ve Facebook’un ana akşına birkaç ay önce “Sizin İçin Threads’te” başlıklı bir bölüm eklenmişti. Bu bölümün bazı kullanıcılar tarafından tepkiyle karşılanmasının ardından harekete geçen Meta, ekim ayında kullanıcı gönderilerinin Facebook ve Instagram’da gösteriminin kapatılması için çalışmaya başladığını duyurmuştu.

Bu özelliğin hızlı başlangıcından sonra gölgede kalan Threads’in trafiğini ve etkileşimini artırmak için planlanmış olduğunu tahmin etmek pek zor değil. Ancak sosyal ağ için şu ara işler daha iyi gidiyor gibi görünüyor. Meta CEO’su Mark Zuckerberg, bir süre önce platformun aylık kullanıcı sayısının neredeyse 100 milyonu bulduğunu açıklamıştı. Bu, aylık kullanıcı sayısı 500 milyonu geçen X’in yanında çok küçük olsa da; dört aylık bir platform için iyi bir rakam olarak tanımlanabilir.

Threads yakında Avrupa Birliği’nde kullanıma sunulur

Threads yakında Avrupa Birliği’nde kullanıcılarla buluşabilir. Platformdaki pek çok yeniliği resmi duyurudan önce ortaya çıkaran araştırmacı Alessandro Paluzzi, Meta’nın en yeni sosyal ağını yakında Avrupa Birliği’nde kullanıma sunmaya hazırlandığını gösteren sinyaller olduğunu belirtti. Şirket, Avrupa Birliği’nin Dijital Pazarlar Yasası’nın platformlar arası veri yönetimine yönelik maddeleri nedeniyle yeni sosyal ağını Avrupa’ya getirme konusunda aceleci davranmamıştı.

İLGİLİ HABERLER