HMD Global, Nokia markalı akıllı telefonların yeni üreticisi olarak çıktığı yolda başarılı bir çizgi tutturmuş gibi görünüyor. Çin’de dün satışa sunulan Nokia X6’nın stoklarının 10 saniye içinde tükenmesi, şirketin başarısının somut örneklerinden biri olarak göze çarpıyor.
Nokia markasının yeniden konuşulur olmasını sağlayan HMD, 2017’nin son çeyreğinde 4.4 milyon akıllı telefon satarak HTC, Google, OnePlus, Sony ve Lenovo gibi şirketleri geride bırakmayı başarmıştı. HMD’nin bu başarısı, “Nokia 2011’de Windows Phone yerine Android’i tercih etseydi ne olurdu?” sorusuna da biraz dolaylı da olsa yanıt veriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Nothing’in CMF markası yeni telefon planlarını askıya aldı

Yeni iddia Apple’ın iPhone Ultra 2 üzerinde çalıştığını öne sürüyor
Apple’ın yeni işlemci yol haritası ortaya çıktı

Samsung Galaxy A27 5G daha ince çerçeveler ve yeni işlemciyle geldi

Meta’nın yeni AI gözlüğü Meta Glasses 3K video ve 8 saat pil ömrü sunuyor
Nokia Cihazlar ve Servisler birimini 2013’te 7.2 milyar dolar karşılığında Microsoft’a satmıştı. Söz konusu anlaşma çerçevesinde Nokia markasının 2016’nın sonlarına kadar akıllı telefon pazarında kullanılması yasaklanmıştı. Bu yasağın kalkmasına kısa bir süre kalmışken de HMD Global ortaya çıkmış ve Nokia markalı akıllı telefonlar üreteceğini açıklamıştı.
HMD Global, 2017’de Nokia markalı telefon satarak 2.1 milyar dolar satış geliri elde etmişti. Bu performansın yukarıya çekilmesi için HMD’ye yatırım yapan şirketler arasında Foxconn’un iştiraklerinden FIH Mobile ve DMJ Asia Investment Opportunity de bulunuyor.
KÜÇÜK EV ALETLERİNDE FIRSATLAR
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.


