Roblox yaklaşık üç günlük kesintinin ardından yeniden açıldı

Geçtiğimiz perşembeyi cumaya bağlayan gece başlayan kesintinin ardından Roblox, nihayet bu gece saatlerinde yeniden çevrimiçi oldu. Şirket, pazar gece saatlerinde attığı bir tweet ile farklı bölgelerde kademeli olarak yeniden faaliyete geçtiğini doğruladı.

The Verge sitesinin bir şirket temsilcisinden aldığı bilgiye göre, kesinti veri merkezlerindeki sunucu sayısındaki büyümeyle ilgiliydi ve harici trafikteki herhangi bir ani artıştan veya belirli bir deneyimden kaynaklanmadı.

Roblox CEO’su David Baszucki ise konuyla bir blog yazısında, şirketin yakında bir detaylı analiz yayınlayacağını ve gelecekte kesintiye neden olan sorunlardan kaçınmaya çalışmak için adımlar atacağını yazdı.

Baszucki, “Bildiğimiz kadarıyla, oyuncuların kalıcı verilerinde herhangi bir kayıp olmadı ve Roblox deneyiminiz artık tamamen normale dönmüştür.” diye yazdı. “Bu süre zarfında oyuncularımızın, geliştiricilerimizin ve ortaklarımızın sabrı ve desteği için minnettarız.”

Sorunlar, platformun ilk kez sorun yaşadığını bildirdiği ve işleri normale döndürmek için çok çalıştığını söylediği 29 Ekim saat TSİ 02.00 civarında başladı. Bazıları kesintinin, sorunların başlamasından yaklaşık yarım saat önce canlı yayınlanan Chipotle ile ilgili bir çapraz promosyondan kaynaklandığını iddia etti, ancak şirket kesintinin platformdaki herhangi bir özel deneyim veya ortaklıkla ilgili olmadığını söyledi.

Roblox, pazar gününün ilk saatlerinde kesintinin bir dış müdahalenin sonucu olmadığını ve altta yatan bir iç neden saptadığını doğruladı. Yine pazar günü, şirket bir tweet’te sorunun temel nedenini ve bir çözümü belirlediğini söyledi, ancak daha fazla ayrıntı vermedi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Google Türkiye'deki 15. yılını kutluyor, işte şirketin ülkemize katkıları

Günlük 40 milyondan fazla kullanıcısı olan popüler oyun oluşturma platformu için bu, oldukça uzun bir kesinti oldu. Kesinti sırasında şirket birkaç kez durum bilgilendirmesi sağladı, ancak bir noktada durum sayfası güncellemeleri arasında yaklaşık 24 saat geçti. Roblox oyuncularının yüzde 50’den fazlasının 13 yaşın altında olduğu düşünüldüğünde, geride kalan 3 günlük tatil birçok ebeveyn için oldukça uzun geçmiş olabilir.

Kaliteli ve bilgilendirici teknoloji videoları için
Teknoblog YouTube kanalına abone olun

İLGİLİ HABERLER