Ana Sayfa » Oyun » Pokemon Go az veri tüketiyor, ancak şebekeye olan etkisi fazla

Pokemon Go az veri tüketiyor, ancak şebekeye olan etkisi fazla

pokemon goŞimdiye kadar çıkmış en popüler mobil oyunlardan bir tanesi olan Pokemon Go, tek bir uygulamanın tüm şebeke performansını nasıl etkileyebileceği noktasında da önemli bir gözlem imkanı sunuyor. ABD merkezli ağ şirketi Procera Networks tarafında küçük bir Avrupalı telekom operatörüyle ilgili olarak gerçekleştirilen analizde, üç saatlik bir periyot içinde Pokemon Go’nun toplam 2 milyon kullanıcının yüzde 7’si tarafından kullanıldığını gösteriyor.

Bu oturumların şebekede yarattığı yükün Facebook ve Spotify gibi uygulamalarla karşılaştırıldığında küçük bir yüzdede kaldığı görülüyor. Ne var ki, uygulama aynı anda bir sürü kullanıcı tarafından kullanıldığı için, şebeke performansı üzerinde aksi etkileri oluyor.

Procera’nın küresel pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı Cam Cullen, bant genişliğinin ağ üzerinde sadece bir faktör olduğunun altını çiziyor. Cullen’a göre, sıklıkla gözden çıkarılan kullanım parametrelerinden bir tanesi uygulamanın oluşturduğu oturum sayısı ki, bu da ölçümleme, faturalandırma, güvenlik gibi durumsal ağ unsurlarını etkiliyor. Ağ üzerinde çok konuşan, sürekli veri alışverişinde bulunan uygulamalar sistem kaynaklarını daha fazla tüketiyor.

Cullen, Pokemon uygulamasının da, düşük bant genişlikliği kullanan bir yazılıma göre, epey gürültülü bir uygulama olduğunun altını çiziyor. Pokemon Go şebeke üzerindeki toplam trafiğin sadece yüzde 0.1’lik kısmını kullanırken, Facebook ise yüzde 16’ya varan oranda bir kullanım gerçekleştiriyor. Ne var ki, oyun tüm oturumların yüzde 1’lik kısmını oluşturuyor. Oturumdan kasıt, cihaz ile oyunun geliştiricisi Niantic’in sunucuları arasında açılan bağlantı.

 

Her bir Pokemon Go oyuncusu kendi çapında dijital dünyasıyla etkileşim kuruyor. Pokemon yakalamak, pokestop’da yer bildiriminde bulunmak veya bir eğitim noktasında savaşmak; bunların her biri sunucuyla cihaz arasında bağlantı kurulması demek. Tüm bu etkileşimler küçük miktarda veri tüketimine neden oluyor, ancak Niantic’in sunucularıyla bağlantı kurulmasını gerektiriyor. Bu hareketleri gerçekleştiren toplam oyuncu sayısını, bunların sürekli yeni oturumlar oluşturduğunu düşünün; bir uygulamanın ne kadar çok gürültü çıkardığını anlayacaksınız.

Cullen, Niantic’in üçüncü tarafların oyunla etkileşim kurmasına izin vermesi durumunda oyunun ağ üzerindeki yükünün gitgide artacağını söylüyor. Ne de olsa, bu durum her bir kullanıcı için yeni veri alışverişlerinin ve oturumların oluşturulması ve sonuç olarak sunucu yükünün artırılması anlamına geliyor. Cullen, belki bunun zararsız görünebileceğini, ancak Pokemon Go’nun henüz para kazandıran bir modele dönüşmediğini, reklam ve sponsorluk gibi unsurların henüz oyuna eklenmediğine dikkat çekiyor. Oyuncunun dışarıda Pokemon avı sırasında attığı her 10 adımdan birinde reklam mesajıyla karşılaştığını veya bir şirketin Niantic’e, Pokemon oyuncularına kendi iş yerlerine yaklaştıkları zaman bildirimde bulunması için para ödediğini düşünün. Tüm bunlar yeni bir oturum ve cihazlar ile oyun sunucuları arasında veri alışverişi anlamında geliyor.

Sıçrama potansiyeli, yakın gelecekte mobil operatörlerin Pokemon Go oyununun şebekelerinde oluşturabileceği kapasite sıkıntılarına karşı şimdiden tedbir almaları gerektiği anlamına geliyor. Bir oyunun popüler olması güzel, ancak bu durum hem sahibi hem de üzerinde faaliyet gösterdiği unsurlara da çözülmesi gereken problemler getiriyor.

Kaliteli ve bilgilendirici teknoloji videoları için Teknoblog YouTube kanalına abone olun

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Pinterest de sonunda Türkiye’ye temsilci atadı

7253 sayılı kanun, günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağlara Türkiye'de temsilci bulundurma zorunluluğu getirmişti. Bu zorunluluğa uymayan tek platform...

500 milyon LinkedIn kullanıcısının verileri sızdı

533 milyon Facebook kullanıcısının bilgilerinin internete sızdığı kısa süre önce ortaya çıkmıştı. Henüz bu sızıntının sarsıntısı geçmemişken, yine oldukça geniş ölçekli başka bir sızıntının...

LG’nin akıllı telefon tarihi: Şirketin unutulmaz Android telefonları [Video]

LG bu hafta başında yaptığı duyuruyla akıllı telefon pazarından çıkacağını açıkladı. Bundan böyle yeni bir LG telefonu görmeyeceğiz. Şirket, önümüzdeki yıllarda şu anda piyasada...

Nokia’dan uygun fiyatlı altı yeni telefon

Nokia markalı akıllı telefonların üreticisi HMD Global, "uygun fiyatlı" olarak tanımlanabilecek altı yeni cihazı gözler önüne çıkardı. Yeni telefonlarını üç seriye ayıran şirket, her...

Lenovo Legion Phone Duel 2 oyun telefonu tanıtıldı

Lenovo'nun yeni akıllı oyun telefonu bir süredir devam eden sızıntı ve paylaşımların ardından sonunda resmen gözler önüne çıktı. Legion 2 Pro adını taşması beklenen...

Twitter Clubhouse’u satın alma girişiminde bulunmuş

Twitter sesli sohbet uygulaması Clubhouse ile rekabet için kendi çözümünü geliştirse de; şirketin bir dönem Clubhouse'u satın alma fikrini değerlendirdiği de ortaya çıktı. Bloomberg'in...

Google dijital I/O 2021’in gerçekleştirileceği tarihleri açıkladı

Geçtiğimiz yıl I/O geliştirici konferansını iptal eden Google, geleneksel etkinliğini bu yıl yeniden düzenleyecek. Google CEO'su Sundar Pichai, I/O 2021 geliştirici konferansının 18-20 Mayıs...

Doğayla iç içe geziler ve tatiller için teknolojik ürün tavsiyeleri

Havalar ısınmaya başlıyor. Hafta sonu sokağa çıkma yasağı boyunca, cumadan pazartesiye kadar doğayla baş başa zaman geçirmek yapılabilecek planlar arasında yer alıyor. Bu gibi...

Huawei Ekran 23.8 Türkiye’de satışta; üstelik indirim ve hediye ile

Huawei'nin geçtiğimiz günlerde duyurusunu gerçekleştirdiği Huawei AD80 Monitör, diğer bir deyişle Huawei Ekran 23.8 Türkiye'de satışa sunuldu. Üstelik Huawei, tavsiye edilen satış fiyatı 2048...