AMD Radeon Chill oyunda hareketin durduğu anları tasarruf için değerlendiriyor

amd radeon chillAMD geçtiğimiz aralık ayında, Adrenaline Edition yazılım paketinin bir parçası olan Radeon Chill aracının Vulkan grafik API tabanlı oyunları desteklemekle kalmadığını, aynı zamanda DirectX 9, 10, 11 ve 12 ile çalışan oyunları da desteklediğini söylemişti. Şirket yayınladığı yardımcı bir kılavuz videoyla bu desteğin nasıl kullanılacağına açıklık getirdi.

AMD’nin 2016 sonlarında çıkardığı Radeon Chill, zamanla güncellenerek daha kararlı hâle geldi. Oyun bilgisayarında veya dizüstü bilgisayarında, normalden daha düşük seviyede fare ve klavye girişi algıladığında çerçeve hızını düşürüyor, böylelikle güç verimliliğini artırıyor. Fareyle kontrol edilen oyun içi kamera veya klavyeyle kontrol edilen karakter hareketleri dikkate alındığında, bu tarz bir senaryonun olması durumunda ekrandaki görüntüler fazla değişiklik göstermeyecektir.

Dinamik çerçeve hızı düzenleyicisiyle birlikte GPU’nun daha az güç tüketimine yardımcı olunması hedefleniyor. Bu, özellikle oyun dizüstü bilgisayarlarında pilin tasarruflu biçimde kullanılmasına yardımcı olacaktır. Aynı zamanda güç verimliliği konusunda endişe duyan masaüstü PC oyuncuları da bu sistemden yararlanacaklardır.

AMD’nin YouTube’da yayınladığı videoda, Radeon Chill’in nasıl etkinleştirileceği, ayarlarının nasıl yapılacağı anlatılıyor.

Kaliteli ve bilgilendirici teknoloji videoları için
Teknoblog YouTube kanalına abone olun

İLGİLİ HABERLER