Microsoft Beam’i satın alarak Xbox oyun yayınlarına daha fazla etkileşim katacak

Microsoft, canlı yayın servisi Beam’i satın almayı planladığını duyurdu. ABD’nin Seattle şehrinde merkezi bulunan bu şirket kullanıcılara bir başka oyuncu tarafından yayınlanan video oyununu etkilemesini ve onunla etkileşim kurmasını sağlıyor.

Beam geçen ocak ayında, Twitch ve YouTube gibi başarıları kanıtlanmış oyun yayın servislerine rakip olarak faaliyete geçmişti.  Bu servis yayıncılar tarafından popüler hâle getirilen temel konseptle kendisini diğerlerinden ayırıyor. Oyunculara bir oyunu uzaktan kontrol etme fırsatı veriyor. Bu da Beam’i eşsiz bir yayın platformuna dönüştürüyor.

Örneğin, Beam izleyicilere yayıncılara meydan okuma fırsatı veriyor ve hatta oyun içindeki silah yüklemesi ve macera seçimi gibi oyun içi unsurları bile değiştirme imkanı sağlıyor. Ayrıca geliştiriciler de özel tuş tasarımları oluşturarak izleyicilere Beam üzerinden yayınlanan oyunlarla etkileşim kurma izni veriyor. Kaliteyi sürdürmek adına, şirketin teknolojisi oyuncunun hareketleriyle izleyicilerin yayın sırasında gördükleri arasındaki gecikmeyi aşırı biçimde düşürüyor. Twitch gibi rakiplerde kabaca 10 ile 15 saniye arasında bir gecikme bulunuyor.

Microsoft’un Beam’in teknolojisişni çevrim içi oyun platformuna nasıl ekleyeceği henüz bilinmiyor. Ancak şirket, şimdi kendi varlığı olan Minecraft’ı örnek gösteriytor, bu tür bir oyunun Beam’in. teknolojisine çok uygun olduğunun altını çiziyor. Microsoft, yaptığı satın alma anlaşmasının finansal şartlarını ise açıklamıyor.

Microsoft’un Xbox Live biriminde iş ortakları grubu program yöneticisi olarak görev yapan Chad Gibson, satın almayla ilgili olarak yayınlanan açıklamada Xbox olarak oyun oynama ve izleme arasındaki yakınsamadan dolayı heyecanlı olduklarını, oyunculara özgürlük ve seçim sansı ile Beam’in tüm platformlarında mükemmel çoklu oyuncu deneyimleri sunmak istediklerini kaydetti. Bu satın almanın oyunculara istedikleri oyunlardan, istedikleri kişilerle ve istedikleri cihazlar üzerinden zevk almaya yardımcı olacağını vurguladı.

 

Beam, satın almayla birlikte küçük çaptaki ekibini Microsoft’un Xbox ekibine devredecek ve geliştirilen ürün üzerinde çalışmalarını sürdürecek. CEO Matt Salsamendi, kendisinin ve iş arkadaşlarının Xbox mühendislik grubuna geçiş yapmasına rağmen Beam’in faaliyet göstermeye devam edeceğini kaydetti. Beam web sitesinde yayınlanan blog yazısında Salsamendi, servisin bu yılın ocak ayındaki çıkışının ardından 100 bin civarında kullanıcıya ulaştığını, şimdi bunu daha önce yapabildiklerinden daha hızlı şekilde ölçekleyebileceklerini kaydetti. Ekibi büyüteceklerini, altyapıyı güçlendireceklerini ve her şeyden önemlisi, Beam’deki mükemmel kitleyi büyütüp destekleyeceklerini de dile getirdi.

İLGİLİ HABERLER