Bir süredir meydana gelen intihar vakalarıyla adını duyuran Çinli elektronik tedairkçisi Foxconn çalışanlarının maaşlarında yüzde 20’lik artışa gitmeye karar verdi. Şirket maaş artışının daha önceden planlandığını ancak şimdiye kadar uygulanmadığını söyledi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Apple’ın yeni CEO’su tasarımı yeniden şirketin merkezine taşıyabilir

watchOS 27 desteğini kaybeden Apple Watch modelleri için açıklama geldi

Apple Music tarihinde en çok dinlenen sanatçılar açıklandı

2026’nın ilk çeyreğinde akıllı saat satışları arttı, lider yine Apple oldu

Donald Trump, Apple ve Intel arasında çip üretimi anlaşmasının tamamlandığını öne sürdü
Doğrusunu söylemek gerekirse şirketin üçüncü çeyrekte yaşadığı yüzde 20’lik düşüş sıradışı değil, çünkü Foxconn tatil dönemleri için üretim kapasitesini arttıran bir şirket. Taipei’deki Yuanta Securities şirketinin analisti Vincent Chen’e göre Foxconn geçmişte maaşlara yüzde 50’ye varan oranlarda zam yapmış. Şu anda giriş seviyesi bir Foxconn çalışan ayda 900 yuan, ya da diğer bir deyişle 205 TL alıyor. Bu maaş bile ortalamanın üzerinde sayılır. Bu arada Foxconn fabrikasında çalışan Wang soyadlı bir işçiye göre şirket intihar eden kişilerin ailelerine 100 bin yuanlık (22 bin 800 TL) ödeme yapacak. Bu rakam bir işçinin aldığı yıllık ücretin on katına denk geliyor.
Bu arada Foxconn CEO’su Terry Guo yaptığı bir açıklamayla Foxconn’un bazı üretim tesislerini ve Shenzhen’deki iş gücünün beşte birini Çin’in batı bölgelerine kaydırmayı hedeflediğini söyledi. Böylelikle işçiler ailelerine daha yakın olacak. Bu arada Apple, Dell ve HP’den sonra Sony, Nokia ve Nintendo gibi Foxconn müşterileri de Foxconn’daki çalışma koşullarına dair endişelerini dile getirdi.
İlgili – MSNBC
⚡️⚡️ BU FIRSATLAR İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR ⚡️⚡️
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.


