Ana Sayfa » Donanım » DirectX 12 Ultimate ile Xbox Series X ve yeni nesil GPU’lar için altyapı hazır

DirectX 12 Ultimate ile Xbox Series X ve yeni nesil GPU’lar için altyapı hazır

Geleceğin oyun konsolları ve PC'lerinde deneyimi artıracak yazılım tabanlı ilerlemeler tek bir platformda

Microsoft bir endüstri standardı hâline gelen DirectX 12 (DX12) oyun ve multimedya grafik teknolojisinin yeni versiyonu DirectX 12 Ultimate‘i duyurdu. Yeni versiyonun Xbox platformlu Windows oyun deneyiminin özelliklerinin ve yeteneklerinin birleştirilmesi konusunda ihtiyaçları daha iyi şekilde karşılayacağı belirtiliyor. Bu yeni sürüm yıl sonuna doğru çıkacak, muhtemelen aynı dönemde çıkacak Xbox Series X ile birlikte gelmesini bekleyebiliriz.

DX12 Ultimate, temellerinin üzerinde inşa edildiği ve ilk sürümü 2014 yılında yayınlanan grafik API kümesi DX12’ye göre büyük sıçrama niteliğini taşımıyor. Ancak yazılım tarafında çeşitli ilerlemeler getiriyor. Bunların içinde en dikkat çekici olanı ise Ray Tracing 1.1 oluyor. İlerlemelerle birlikte yakında çıkacak Xbox Series X ve en yeni Nvidia ve AMD grafik kartları için oyunların optimize edilmesi mümkün olacak. Aynı zamanda API ile birlikte daha eski PC ve Xbox donanımları için sunulan destek de etkilenmeyecek.

Microsoft’un konuyla ilgili olarak yayınladığı blog yazısında düşüncelerini dile getiren yazılım geliştirme ekip yardımcısı Shawn Hargreaves, “Oyuncular DX12 Ultimate logosu veya Xbox Serisi X ile PC grafik donanımı satın aldıklarında, donanımlarının DirectX Raytracing, Değişken Hız Gölgelendirme, Mesh Gölgelendiriciler ve Örnekleyici Geri Bildirimi de dahil olmak üzere, tüm yeni nesil grafik donanım özelliklerini destekleyeceğinden emin olacaklar.” dedi. “Bu kalite işareti, yeni nesil oyunlar için mükemmel “geleceğe hazır” özellik desteği sağlar.”

DirectX 12 Ultimate neler getirecek?

Normal kullanıcılar için yukarıda anlattıklarımız çok fazla bir değişiklik olacağı anlamına gelmiyor. Mevcut oyunların grafik kalitesinde de hızlı ve dikkate değer değişiklikler de olmayacak. Ancak geliştiriciler için, gelecek nesil konsolun ışın izleme yeteneklerinden Nvidia RTX kart kullanan bir PC’deki değişken hızlı gölgelendirmeye kadar birçok işlev tek bir platform üzerinden desteklenir hâle gelecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Twitter da TikTok'un taliplileri arasında yer alıyor

Sonuç olarak bir oyun DX12 Ultimate kullanılarak optimize edilebilecek ve çeşitli Xbox cihazlarında ve AMD ya da Nvidia kartlı sistemlerde çalışacak. AMD de dün, yeni RDNA 2 GPU mimarisi için DX12 Ultimate desteğini duyurdu. Bu grafik işlemci birimi mimarisi hem Microsoft’un hem de Sony’nin gelecek nesil konsollarında kullanılacak. Microsoft ile DX12 Ultimate üzerinde yakın şekilde çalışmış olan Nvidia’nın aksine, sadece en yeni AMD kartları bunu destekleyecek. Daha eski Nvidia GPU’ları bile DX12 Ultimate desteği sunacak.

DX12 Ultimate ile ilgili tüm iyileştirmeler ve ilerlemeler hakkında bilgi sahibi olmak için Microsoft’un blog yazısına veya Nvidia’nın derinlemesine analizine bakabilirsiniz. Ancak şunu belirtmekte fayda var: Oyunların daha iyi görünmesine ve çalışmasına olanak sağlayacak, aynı zamanda kısıtlı kaynakları daha verimli şekilde kullanarak grafik efektlerinde fark yaratacak değişikliklerin hayata geçmesi için biraz daha zamanın geçmesi gerekecek.

YORUMLARINIZI BEKLİYORUZ

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Halo Infinite çıkış tarihi 2021 yılına ertelendi

Microsoft ve 343 Industries Halo Infinite oyununun çıkışını 2021 yılına erteleme kararı aldı. 343 Industries, gecikmenin devam etmekte olan koronavirüs pandemisiyle ilgili olduğunu, çalışanların...

Twitter yanıt sınırlama özelliğini herkesin kullanımına açtı

Twitter yanıt sınırlama özelliğini tüm kullanıcılara sunmaya başladı. Böylelikle yazdığınız her tweete yanıt yazmayı alışkanlık hâline getirmiş kişileri engelleyebilirsiniz. Konuyla ilgili olarak salı günü...

Xiaomi Mi 10 Ultra tanıtıldı: 120 Hz ekran, 120 kat yakınlaştırmalı kamera

Xiaomi Mi 10 Ultra ile ilgili dedikoduların ardından nihayet bu Android telefon resmiyet kazandı. Şirket, bu akıllı telefonun resmi duyurusunu gerçekleştirdi. Xiaomi, bir basın...

Katlanabilir e-kitap okuyucular için önemli adımlar [Video]

Katlanabilir akıllı telefonlar yavaş yavaş daha fazla kullanıcıya hitap eder hâle geliyor. Acaba bunu katlanabilir e-kitap okuyucular izler mi? E-kitap okuyucularının büyük bir kısmında...

Microsoft xCloud oyun yayın servisini beta olarak açıyor

Microsoft Xbox Game Pass Ultimate abonelerinin yeni oyun yayın servisi xCloud'ı test etmelerine izin vermeye başlıyor. 11 Ağustos, yani bugün itibarıyla yazılım devi Android...

watchOS 7 Beta sürümü ilgilenen Apple Watch sahipleriyle buluştu

Apple iOS, iPadOS, macOS ve tvOS'in gelecek güncellemeleri için beta sürümlerini çoktan yayınlamıştı. Son olarak watchOS 7 public beta da bu zincire eklenmiş oldu. watchOS...

WhatsApp çoklu cihaz desteği ve iPad uygulaması için geri sayım başladı

Facebook'un sahibi olduğu WhatsApp, eşzamanlanmış sohbet geçmişli çoklu cihaz desteği üzerinde çalışıyor. WABetaInfo'nun haberine göre, WhatsApp aynı hesabı birden fazla cihazda kullanma imkanı üzerinde...

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Lenovo AMD işlemcili yeni oyun bilgisayarlarını tanıttı

Lenovo, AMD işlemcili yeni dizüstü oyun bilgisayarlarını gözler önüne çıkardı. Kullanıcıların önüne AMD Ryzen 4000 serisine kadar uzanan işlemci seçenekleri koyan Çinli üretici, uygun...

Gelecek yılın telefonlarında göreceğimiz ARM Cortex-A78 ve Mali-G78 duyuruldu

ARM en yeni üst sınıf mobil işlemci tasarımlarını duyurdu. Cortex-A78 CPU ve Mali-G78 GPU 2021 ve sonrasında çıkacak amiral gemisi akıllı telefonlarda çalışacak. Genellikle akıllı...

Adobe GPU hızlandırma ile videoları oluşturma sürelerini kısaltacak

Adobe bu hafta içinde Premiere Pro'ya getireceği yeni bir güncellemeyle birlikte Nvidia ve AMD GPU'ları için donanım hızlandırma desteğini getiriyor. 14.2 numaralı güncelleme Nvidia'nın...

Bilgilendirici ve kaliteli teknoloji videoları için Teknoblog YouTube kanalına abone olun