Red Dead Redemption 2 65 saatlik bir oyun deneyimi yaşatacak

Red Dead Redemption 2 yakında oyuncularla buluşacak. Çok uzun bir süredir heyecanla beklenen oyunun çıkışı için kalan süre azalırken, yapım süreci ve oyuncuların yaşayacağı deneyimle ilgili olarak da yeni bilgiler paylaşılıyor.

Oyunun yapımcısı Rockstar Games‘in kurucularından Dan Houser, Red Dead Redemption 2’nin hazırlık süreci ve oyun deneyimi konusunda Vulture sitesine önemli açıklamalar yaptı. Houser, bir oyuncunun Red Dead Redemption 2’yi bitirmesi için yaklaşık 65 saat boyunca oyun oynamasının gerekeceğini öngördüklerini belirtti.

65 saat tahminin oyuncuların yeteneklerine göre değişebileceğini unutmamak gerekiyor. Ancak oyunun yapım sürecine bakıldığında da bu sürenin çok uzun olmadığı anlaşılıyor. 2 bin sayfalık yazılı bir senaryo üzerine inşa edilen oyunda 300 bin animasyon ve 500 bin diyalog yer alıyor. Hareket yakalama sürecinde 1200 sanatçının görev yaptığı oyunun seslendirmelerinde de 700 seslendirme sanatçısı rol almış.

Houser, projenin büyüklüğünü “Rockstar Games, New York eyaletinde sanatçılar için en büyük işveren hâline geldi” sözleriyle tanımlıyor. Bütün bu rakamlara oyunun kasım ayında yayınlanacak çevrimiçi versiyonunun dahil edilmediğini de belirtmek gerekiyor.

Ancak bütün bu çalışmayı bir PlayStation 4 ve Xbox One oyununa sığdırmak da pek kolay olmamış. Houser oyunun geliştirme ekibinin kimi zamanlarda haftada 100 saat mesai yaptığını belirterek sürecin zorlu olmadığını anlatmaya çalışsa da, bu durum bazı tepkileri de beraberinde getirdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni Apex Legends fragmanı ile yeni görünümlere ve Arena haritalarına bakış - Video

İlk Red Dead Redemption oyununun hazırlık sürecinde de çok uzun süren mesailerin yapılması bazı tepkilere yol açmıştı. Houser gelen eleştirilere The Verge sitesine gönderdiği bir açıklamayla yanıt verdi.

Houser’ın açıklamasında şu ifadeler yer alıyor: “Harold Goldberg ile yaptığım röportajın ardından bir kafa karışıklığı oluşmuş gibi görünüyor. Orada anlatmaya çalıştığım nokta, oyundaki anlatım ve diyalogların nasıl incelikle işlendiğiydi. Geniş ekibin farklı çalışma süreçlerinden ziyade buna odaklanmıştım. Mike Unsworth, Rupert Humphries, Lazlow ve benim oluşturduğum dört kişilik ana yazım ekibi, yedi yıl boyunca oyun üstünde çalıştıktan sonra üç haftalık yoğun bir çalışma yaparak süreci tamamladık. Üç hafta, yıllar değil. Hâlihazırda 12 yıldır beraber çalışıyoruz ve her şeyi tamamlamak için buna ihtiyaç duyuyoruz. Daha da önemlisi, doğal olarak başka kimsenin bu şekilde çalışmasını beklemiyoruz. Tüm şirkette bazı kıdemli çalışanlar projeye veya yaptıkları işe olan tutkularından dolayı hiçbir ekstra motivasyona ihtiyaç duymadan çok fazla çalışıyor. Ancak ekstra efor göstermek bir tercihtir ve kimseyi bu yönde zorlamıyoruz. İnsanlara muhteşem bir çalışma ortamı sunma konusunda büyük mesafe katettiğimize inanıyorum.”

Red Dead Redemption 2 26 Ekim’de yayınlanacak

Red Dead Redemption 2, yayınlanmasından sonra da fazlasıyla konuşulacak gibi görünüyor. Oyun, 26 Ekim itibarıyla oyuncuların karşısına çıkacak.

Windows 11 için ilk beta sürümü yayınlandı

Microsoft, Windows Insider Programına kayıtlı olanlar için Windows 11'in ilk beta sürümünü yayınladı. Bugüne kadar, Windows 11'e erişmek için Microsoft'un "son derece teknik deneyimli...

Sony PS5 için ilk beta sürümünü yayınladı, beklenen M.2 SSD desteği geliyor

Sony'nin PS5 sistem yazılımı beta programı bugün uygulanmaya başlıyor. Beta sürümü uzun zamandır beklenen M.2 SSD yuvasına erişim de sağlıyor. İlk PS5 beta sürümü...

Huawei P50 ve Huawei P50 Pro tanıtıldı; işte özellikleri

Haftalarca ve hatta aylarca süren bekleyişin ardından, Huawei nihayet Huawei P50 serisinin duyurusunu gerçekleştirdi. Yeni cihazlar, daha önce sızıntılarda gördüğümüz gibi dairesel bir kamera...