Teknoloji

iOS 11 Facebook ve Twitter’ı kullanarak kullanıcı girişi yapmayı zorlaştırıyor

iOS 11 Facebook ve Twitter’ı kullanarak kullanıcı girişi yapmayı zorlaştırıyor
Haberleri Kaçırma! Teknoblog'u Google Arama'da tercihli kaynağın yap ve En Çok Okunan Haberler'de bizi daha sık gör.
Tercihli Kaynak Ekle
ios 11 sosyal
Görsel: The Verge

Apple’ın sonbaharda yayınlanacak olan, ABD’nin San Jose şehrinde düzenlenen WWDC 2017 etkinliğinde ilk gösterimi yapılan iOS 11 sürümüyle birlikte sistem ayarlarında yapılacak gizli değişikliklerden bir tanesi, ileride bir sosyal medya hesabı kullanarak üçüncü taraf uygulamalara kullanıcı girişi yapmanın daha sinir bozucu olacağı anlamına geliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
iOS 11 duyuruldu, hangi yeniliklerle geliyor?

Geliştirici beta sürüm notlarında, sosyal ağ hesaplarının iOS 11 Ayarlar menüsü içerisinden çıkarıldığı, üçüncü taraf uygulamaların bu kullanıcı girişi yapılmış hesaplara erişimin biteceği şeklinde ifadeler içeren bir ibare bulunuyor.

Bugün birçok uygulamanın Facebook veya Twitter’ı kullanıcı giriş sistemlerinin omurgası olarak kullandığı göz önünde bulundurulunca, ileride kullanıcılar için güçlük çıkacağını kestirmek zor olmuyor. Örneğin şu anda Facebook’un sahip olduğu WhatsApp, Facebook bilgilerini kullanarak otomatik olarak kullanıcı girişi yapmayı sağlıyor. Bunun dışında birçok farklı mobil çöpçatan uygulaması da kullanıcı girişi için Facebook’tan yararlanıyor. Twitter tarafında işler biraz daha rahat görünüyor, çünkü Facebook’a göre bu sosyal ağı kullanıcı girişi için daha az uygulama kullanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
iOS 11 Beta 1 nasıl yüklenir?

Sistem seviyesinde entegrasyonun kaldırılması sonucunda, iOS çözüm için mobil web tarafını kullanabilir. Mobil Safari’de Facebook’a bir kez giriş yapın, daha sonra üçüncü taraf uygulamaya sosyal ağ ile giriş yaptığınızda, uygulama sizi hatırlayabilir. Ancak bu yaklaşımın da kesinlik, kurulum kolaylığı gibi, sistem seviyesindeki entegrasyonun sahibi olduğu niteliklerden yoksun olduğunu belirtmek gerekiyor.

Apple’ın sistem seviyesinde sosyal ağ entegrasyonu yerine bir tür otomatik şifre doldurma özelliğinden yararlanması ihtimali bulunuyor. Bazı şifre yönetim servisi uygulamaların sunduğuna benzer bir otomatik tamamlama özelliği sayesinde, kullanıcı girişi ekranına sürekli bilgileri girerek giriş yapma işini daha zahmetsiz hâle getirebilir.

Ne var ki, Apple’ın sosyal ağ entegrasyonunu neden kaldırdığını tüm bunlar tam olarak açıklamıyor. Şirket gizliliğe olan bağlığını temel odak noktalarından biri olarak sürekli dile getiriyor ki, bu da Apple’ı teknoloji dünyasındaki diğer büyük şirketlerden ayıran en önemli noktalardan bir olara gösteriliyor. Ancak bu durumda, kullancıların ne gibi avantaj kazandığı tam olarak açık değil. Günümüzde rahatlık ile gizlilik arasında ters orantı bulunuyor. Apple, kullanıcıların gizliliğini daha fazla güven altına almak adına rahatlıklarının bir kısmını götürüyor gibi görünüyor.

⚡️⚡️ BU FIRSATLAR İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR ⚡️⚡️

MSI 23.8\" PRO MP243X 1920x1080 (FHD) FLAT IPS 100HZ 1MS ADAPTIVE-SYNC MONITOR
MSI G2712F 27\" Ultra Rapıd 1ms 180Hz Adaptive-Sync IPS Full HD Gaming (Oyuncu) Monitör
Bilgisayarda Kaçmaz Fırsatlar
Seçili Dyson Süpürgelerinde Net İndirim
Seçili Dyson Ürünlerinde 3000 TL İndirim
Game Garaj Elite S67 Amd R5 7500F 32GB Ram 1tb SSD RTX5070 120MM Sıvı Soğt Freedos Oyuncu Oem Paket
Asus Prime Lc 360 Argb 360 mm Intel-Amd Uyumlu Sıvı Soğutucu
Hepsiburada Satıcılı Monitörlerde Sepette %5 Net İndirim
Samsung S26 Ailesi Ürünlerinden Alana Samsung Watch 8 5000 TL İndirimli!

Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.