
The Wall Street Journal’ın her yıl yayınladığı ABD’nin en çok kazanan CEO’ları listesinde ilk sıranın sahibi oldukça büyük bir fark ile Apple CEO’su Tim Cook oldu. Cook’un 2011 yılındaki kazancı 378 milyon dolar olarak belirtildi. Cook’un kazancının kaynağı ise geçtiğimiz yılın ağustos ayında kendisine verilen bir milyon adet Apple hissesi. Cook, 900000 dolar olan aylık maaşına ek olarak, aynı seviyeye ulaşan primler de alıyor. Ancak, Cook’un hisseler sayesinde kazandığı para düşünüldüğü zaman bu miktarın oldukça küçük kaldığı söylenebilir. Cook’un elde ettiği gelirin Apple’ın başarısı ile ilişkili olduğunun akıllarda tutulmasında fayda olduğunu da belirtelim.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Eski Disney CEO’su Bob Iger Apple ile Disney arasında birleşme görüşmeleri yapıldığını açıkladı

Apple CEO’sundan zam sinyali: iPhone ve Mac fiyatları yükselebilir

Google Chrome, kişisel bilgileri doldurma şeklini genişletiyor

Apple, App Store politikaları nedeniyle Çin’de inceleme talebiyle karşı karşıya

Yapay zekâ dönüşümü Oracle’da 21 bin çalışanın ayrılmasıyla sonuçlandı
Listenin ikinci sırasında yıllık 76 milyon dolarlık gelir ile Oracle CEO’su Larry Ellison yer alıyor. İlk beşteki diğer isimler ise; 69.3 milyon dolarlık geliri ile televizyon kanalı CBS’in CEO’su Les Moonves, 53.6 milyon dolar ile J.C. Penny CEO’su Ron Johnson ve 46.6 milyon dolar ile Motorola Mobility CEO’su Sanjay Jha. Gelen haberlere göre; Jha, Motorola Mobility’nin Google tarafından satın alınmasının ardından iki yıl içinde şirketten ayrılırsa 61.2 milyon dolarlık bir tazminat da alacak.
İlgili – The Wall Street Journal
KÜÇÜK EV ALETLERİNDE FIRSATLAR
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.


