Volkswagen dizel emisyon skandalının ortaya çıkmasının ardından resmi soruşturmaların yanı sıra grup davalarıyla da karşı karşıya kalmıştı. Özellikle ABD’de pek çok Volkswagen sahibi bir araya gelerek şirket aleyhine dava açmıştı. Şirket, ABD’nin Kuzey Carolina eyaletinde açılan bir grup davasında duruşma aşamasına geçilmeden önce uzlaşma sağlamayı başardı.
Eğer dava duruşma aşamasına geçseydi, Volkswagen’in eski ve mevcut yöneticilerinin tanık sandalyesine oturması oldukça muhtemel görünüyordu. Bu tanıklıkların oluşturacağı negatif etkiden çekinen Volkswagen, davayı duruşmalar başlamadan tamamlamayı seçmişe benziyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Kârlar eridi, Volkswagen 2030 için radikal dönüşüm başlattı

Tesla’nın sürüş sistemi ölümlü kazanın ardından yeniden mahkemelik oldu

Ölümlü Tesla kazasında yeni iddia: Sürücü FSD’yi devre dışı bıraktı

Skoda Peaq 91 kWh bataryayla elektrikli SUV çıtasını yükseltiyor

Autopilot açık Tesla evin içine daldı, bir kişi hayatını kaybetti
2015’te patlak veren dizel emisyon skandalı, Volkswagen’in o dönemki CEO’su martin Winterkorn’un istifasına neden olmuştu. Pek çok yöneticisi hapis cezasına çarptırılan şirket, ceza ve uzlaşma anlaşmaları için milyarlarca avro ödemek zorunda kalmıştı.
Volkswagen dizel emisyon skandalı, özellikle ABD’deki Volkswagen sahiplerinin büyük kısmını etkilemişti. Şirket, skandalın ardından ABD’de resmi soruşturmadan kurtulmak adına 25 milyar dolar değerinde bir uzlaşma anlaşması yapmak zorunda kalmıştı. Söz konusu uzlaşma anlaşması çerçevesinde 500 bin Volkswagen sahibine tazminat ödenmişti. Ancak bu anlaşmaya dahil olmayan yaklaşık 2 bin araç sahibi, Volkswagen’den ekstra tazminat almak adına girişimlerini sürdürüyor.
KÜÇÜK EV ALETLERİNDE FIRSATLAR
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.


