Tesla daha fazla kişiyi işten çıkarmaya ve işe alımları dondurmaya hazırlanıyor. Electrek’in haberine göre, hâlihazırda yeni personel almayan şirket, 2023’ün ilk çeyreğinde de personel azaltmayı planlıyor.
İşe alımların dondurulmasının ve işten çıkarmaların kapsamı şu an için bilinmiyor. Ancak şirketin fabrikalarındaki çalışan sayısını artırmaya çalıştığı biliniyor. Şirketin Meksika’da yeni bir Gigafactory daha kurmak istediği söyleniyor. Elektrikli otomobil üreticisinin bir iletişim ekibi olmadığı için iddialarla ilgili bir açıklama almak mümkün olmuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tesla araçları yakında Uber sürücüsüyle konuşur gibi yönetilebilecek

Mahkeme Elon Musk’ın Tesla ve SpaceX e-postalarının incelenmesine onay verdi

Tesla Cybercab’in tüm teknik özellikleri resmi belgelerle ortaya çıktı

Tesla’da CarPlay dönemi için kritik engel ortadan kalkmış olabilir

Tesla’nın FSD sistemi Avrupa’da bir ülkeden daha onay aldı
Şirketin CEO’su Elon Musk geçtiğimiz haziran ayında iş gücünce yüzde 3,5’lik net bir kesinti yapılabileceğini belirtmişti. Bu karar kapsamında Autopilot ekibinden yüzlerce kişinin işten çıkarılacağı söyleniyor.
Tesla hisseleri 2022’de yüzde 65 değer kaybetti
Tesla geçtiğimiz çeyrekte rekor sayıda otomobil teslimatı yapsa da, şirketin hisseleri 2022’nin başına göre yüzde 65 değer kaybetti. Sadece aralık ayındaki değer kaybı da yüzde 22’yi bulmuş durumda. Musk bu durumdan ABD Merkez Bankası’nın faiz artışlarını sorumlu tutmuştu.
Ekonomik sıkıntılar pek çok şirket gibi Tesla’yı da etkiliyor. Ancak CEO Elon Musk’ın yeni şirketi Twitter’la daha fazla meşgul olmasının da elektrikli otomobil üreticisini olumsuz yönde etkilediği söyleniyor. Musk’ın Twitter CEO’luğunu bırakmayı gündemine almasında da bu durumun etkili olduğu biliniyor.
⚡️⚡️ BU FIRSATLAR İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR ⚡️⚡️
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.


