Sony ve Honda bir süredir elektrikli otomobil geliştirmek için birlikte çalışıyor. İki şirket tarafından yapılan son açıklamada, birlikte geliştirilen elektrikli otomobillerin 2026 itibarıyla satışa sunulmasının planlandığı belirtildi.
İki şirketin bu ortak girişiminin ilk durağı ABD olacak. ABD seçiminin temelinde ülkede elektrikli otomobillerin yaygın şekilde tercih edilmesi önemli bir rol oynuyor. Yıl bitmeden Japonya’da satışa sunulacak olan elektrikli otomobillerin daha sonra da Avrupa’da piyasaya çıkması bekleniyor. Ön siparişlerin ise 2025 itibarıyla açılması planlanıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Honda küçük elektrikli otomobil anlayışını Super-ONE ile değiştirmek istiyor

Toyota efsane Hilux’u elektrikli yaptı

Peugeot efsane GTi serisini elektrikli olarak geri getiriyor

BYD Great Han ile lüks elektrikli sedan segmentinde iddiasını artırıyor

Fiat’ın yeni Grizzly modelleri elektrikli seçeneklerle geliyor
Japonya’nın iki büyük şirketi, elektrikli otomobil çalışmaları için yarı yarıya ortak oldukları yeni bir yapılanma oluşturma kararı almış, daha sonrasında bu şirkete Sony Honda Mobility adı verilmişti.
Bu iş birliğinde Honda otomotiv pazarındaki tecrübesini, Sony ise sensör, yazılım ve eğlence alanlarındaki deneyimini ortaya koyacak. İki şirket bir arada Tesla ve Çinli BYD gibi rakiplerine meydan okumayı hedefliyor.
Sony ve Honda’nın elektrikli otomobilleri, Honda’nın ABD’deki 12 fabrikasından birinde üretilecek. Ancak planlanan üretim hacmi konusunda henüz bilgi verilmiş değil. Ancak gelen haberler, Sony Honda Mobility’nin ilk araçları için geniş ölçekli satışların planlanmadığını gösteriyor.
⚡️⚡️ BU FIRSATLAR İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR ⚡️⚡️
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.


