Oculus Crystal Cove sanal gerçeklik aksesuar prototipi OLED ekran ile bulanıklığın önüne geçiyor

Oculus, geçen yıl sergilediği sanal gerçeklik özellikli kafa aksesuarı Rift’in yeni bir prototipi olan Crystal Cove’u CES 2014’te sergiliyor. Yeni akssuar birkaç açıdan sanal gerçeklik deneyimini daha da iyileştirecek niteliklere sahip. Bunların başında bazı kullanıcıların kötü hissetmesine neden olan hareket bulanıklığının önüne geçilmesi geliyor. Şirket bunu yeni bir OLED ekran kullanarak gerçekleştirmeyi başarmış.

oculus-rift-crystal-cove-prototip-090114

Daha önceki Oculus Rift prototiplerinde geleneksel LCD ekranlar kullanılıyordu. OLED teknolojisinin doğasında ise, pikselleri LCD ile aynı yolda değiştirme ihtiyacı duymamasından kaynaklanan daha düşük gecikme süresi bulunuyor. Sonuç olarak hareketlerin tepkisi daha hızlı şekilde alınıyor, bu da bulanıklığın önüne geçmiş oluyor.

Öte yandan yeni Crystal Cove prototipi yeni pozisyon izleme sistemi sayesinde hareketleri daha iyi şekilde takip ediyor. Crystal Cove bir kamera kullanarak kafa aygıtı üzerinde bulunan iki düzine kızılötesi noktayı takip ediyor. Yeni izleme sistemi sayesinde uzanmak veya çömelmek mümkün oluyor, çünkü sistem kafanızın üç boyutlu uzayda nerede olduğunu biliyor. Bu durum hareketlerin doğru şekilde yansıtılması neticesinde hareketin yarattığı kötü hissin de önüne geçiyor.

Oculus’un yeni Rift’te kullandığı bir başka ilginç teknik de Crystal Cove prototipindeki özel OLED ekranın “düşük görme sürerlikli” bir ekran olması. Söz konusu tanım Oculus kurucusu Palmer Luckey’e ait. Görme sürerliği saniyede sadece 24 kare hızında çekilen filmleri izlememize izin veren temel konsept olarak nitelendirilebilir. Her bir kare görüntü tek tek görünüp kaybolsa da, beynimiz aradaki boşlukları dolduruyor, böylelikle pürüzsüz bir görüş elde ediyoruz. İşte bu noktada Oculus fikri aksesuarına uyguluyor. Yeni Rift, oyuncunun gördüğü bilgi miktarını bilerek azaltıyor, böylelikle beyin de sanal gerçekliği benzer şekilde pürüzsüzleştirebiliyor.

Luckey, yaptıklarının görüntüyü alıp bunu doğru zamanda hızla göstermek, bunu sadece milisaniyenin bir diliminde yaparak daha sonra kapatmak, ardından da bir sonraki darbeye geçmek şeklinde tanımladı.

İlgili >> The Verge, Polygon, Wired

YORUMLARINIZI BEKLİYORUZ

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

14,181BeğenenlerBeğen
13,179TakipçilerTakip Et
4,934TakipçilerTakip Et
40,400AboneAbone Ol

MANŞETLER

video

PS4 kumandası Apple TV ile nasıl bağlanır? – Video

Apple TV'ye tvOS 13 ile gelen dikkate değer yeniliklerden bir tanesi de PS4 ve Xbox One oyun kumandalarını bağlayabilmek oldu. Eğer evinizde bu oyun...

F1 Japonya GP 2019: Saat kaçta, nasıl canlı izlenir?

Formula 1 heyecanı iki haftalık aranın ardından Japonya ile geri dönüş yapıyor. Rusya'daki son yarış epey heyecanlı geçmiş ve Mercedes GP pilotları, hiç beklemedikleri...

Apple yeni iPhone’ların ve Apple Watch Series 5’in Türkiye fiyatlarını açıkladı

Apple'ın geçtiğimiz ay tanıttığı iPhone 11 serisi telefonlarının ve Apple Watch Series 5'in 18 Ekim itibarıyla Türkiye'de satışa sunulacağı açıklanmıştı. Akıllı telefonların ve akıllı...

Essential Phone’un takipçisi olacak Gem’in ilk fotoğrafları

"Android'in babası" olarak nitelendirebileceğimiz Andy Rubin'in Essential Phone girişiminin pek başarılı olduğu söylenemez. Bu Android telefonun devamının gelip gelmeyeceğine yönelik tartışmalar sürerken, Rubin farklı...

Sony PlayStation 5’in çıkış tarihini açıkladı

Sony yeni nesil oyun konsolunun resmi adının PlayStation 5 olacağını açıkladı. Şirket, yeni konsolun 2020'nin sonlarında satışa sunulacağını da duyurdu. Japon oyun devi, PS5 ile...