Nvidia ve Valve DLSS’yi Linux’a getiriyor

Windows oyunlarını çalıştırmak için Valve’ın Proton uyumluluk aracını kullanan Linux oyuncuları, gelecekte bir performans yükseltmesi alacaklar. Nvidia, RTX kartlarında bulunan DLSS teknolojisini kullanarak FPS artışlarını sağlamak için Valve ile birlikte çalıştığını duyurdu.

DLSS veya Deep Learning Süper Örnekleme, oyuncuların görüntü kalitesinden çok fazla ödün vermeden daha fazla performans elde etmelerini sağlayan bir teknolojidir. Bunu, oyunu yerel çözünürlükten daha düşük bir çözünürlükte çalıştırarak (örneğin, monitörünüz 4K iken oyunu 1080p’de görüntüleyerek), ancak ardından bazı etkileyici algoritmalar kullanıp görüntüyü doğal çözünürlüğe yükselterek yapar.

Bu teknoloji, Linux oyun bilgisayarlarına sahip kişiler için elbette heyecan verici olacak, ancak Valve’ın taşınabilir bir oyun cihazı üzerinde çalışmakta olduğuna dair söylentileri göz önünde bulundurduğumuzda da ilginç sayılır. DLSS’nin yeni nesil Switch’i ağırlık sınıfının çok üstüne çıkarabileceğini ve aynı şeyin, büyük olasılıkla Linux çalıştıran, çok fazla grafik gücü olmayan, elde taşınan bir bilgisayar için de geçerli olacağını söyleyebiliriz.

Nvidia, hangi Proton destekli oyunların DLSS alacağının bir listesini yayınlamamış olsa da, şaşırtıcı sayıda adayın bulunduğunu söylemek gerekiyor. Kullanıcıların Proton kullanırken oyunların ne kadar iyi çalıştığını bildirmesine olanak tanıyan bir site olan ProtonDB aracılığıyla, Nvidia’nın DLSS’yi destekleyen oyunlar listesine baktığımızda, DLSS etkin oyunların büyük bir kısmının zaten Linux’ta çalıştığını görüyoruz. Bu, 50’den biraz fazla olan oyun içinde yaklaşık 30 oyuna karşılık geliyor.

Bununla birlikte, Nvidia’nın DLSS listesinin beraberinde getirdiği ilginç bir soru var. İçindeki oyunlardan birkaçı, aslında yerel Linux bağlantı noktalarına sahip, ancak görünen o ki bunlar henüz teknoloji için destek almıyor. Bir Nvidia sözcüsü The Verge sitesine yaptığı açıklamada, duyurunun yalnızca Proton ile çalışan Windows oyunlarıyla ilgili olduğunu ve bu durumun, oyuncuların Windows sürümünü yerel sürüm yerine bir öykünme katmanı aracılığıyla çalıştırarak potansiyel olarak daha iyi performans elde edebileceği şeklinde bir tuhaflığa yol açabileceğini söyledi.

Nvidia, DLSS’nin Proton’a ne zaman geleceği konusunda bir zaman diliminden bahsetmedi. Halbuki Vulkan desteğinin bu ay geleceğini ve DirectX desteğinin sonbaharda geleceğinden bahsetmişti. Linux oyun deneyiminin Windows deneyimiyle aynı seviyeye geleceğini görmek güzel olacaktır.

İLGİLİ HABERLER