Nokia navigasyon işini büyütüp otomobillere de girmenin peşinde. Şirket birkaç ortakla birlikte Terminal Mode adı verilen bir girişim oluşturdu. Bu girişimin amacı aracınızın donanımını Nokia cep telefonunun yetenekleriyle daha da akıllı hâle getirmek…
Terminal Mode sayesinde Nokia cep telefonu üzerinden müzik dinlemek, Ovi Haritaları’na göz atmak, internette gezinmek gibi cep telefonundan aşina olduğunuz işleri aracınızın konsolundan gerçekleştirmeniz mümkün olacak. Alpine, Nokia’nın ortağı olan şirketler arasında adı ilk açığa çıkan olmuştu. Daha sonraysa Fiat, Harman Becker, Valmet Automotive gibi kuruluşların bu eğlenceye katılacakları öğrenildi. Yazının devamında fotoğraflarını bulacağınız sistem Valmet tarafından hazırlanmış. Nokia cep telefonu yuvasına yerleştirildiğinde, telefondaki tüm önemli işlevler aracın konsolunda yer alan LCD ekrana aktarılıyor. Nokia’nın verdiği bilgiye göre her bir üreticinin kendine has bir tasarımı olacak. Yani, her üretici kendine has bir arayüz tasarlayabilir, işlevler geliştirebilir. Bakalım bu iş nerelere varacak, gelecekte Türkiye yollarında bu teknolojiyi görmek mümkün olacak mı?
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

BYD’nin 5 dakikalık şarj teknolojisi Avrupa’da kullanıma sunuldu

Tesla’nın sürüş sistemi ölümlü kazanın ardından yeniden mahkemelik oldu

Ölümlü Tesla kazasında yeni iddia: Sürücü FSD’yi devre dışı bıraktı

Skoda Peaq 91 kWh bataryayla elektrikli SUV çıtasını yükseltiyor

Autopilot açık Tesla evin içine daldı, bir kişi hayatını kaybetti
Galeri: Valmet’in Nokia Terminal Mode konsepti
[nggallery id=264]
İlgili – Nokia
İlgili – Valmet
İlgili – Fiat
Resimler – Engadget
KÜÇÜK EV ALETLERİNDE FIRSATLAR
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.

