Microsoft bulut oyunları geliştirmek için kolları sıvadı

Microsoft, bulut oyunları geliştirmesi amacıyla Portal’ın yaratıcılarından biri olarak tanınan Kim Swift ile anlaştı. Swift, Xbox Game Studios Publishing’in bulut oyunları hazırlayan bağımsız stüdyolarla ilişkilerinin yönetiminden sorumlu olacak. Şirket bünyesinde kıdemli direktör olarak görev yapacak olan Swift, Stadia’da kısa bir süre için oyun tasarım direktörlüğünü yürütmüştü.

Swift, 2005’te çıkan Narbacular Drop’un yapımcısıydı. Bu oyunun ekibini transfer eden Valve, oyunun ruhani takipçisi Portal’ın çıkışının yolunu açmıştı. Portal’ın geliştirici ekibinin lideri olan Swift, daha sonrasında Left for Dead serisinde çalışmış ve ardından sırasıyla Airtight Games, Amazon ve EA Motive’de görev almıştı.

Google, Stadia’nın oyun stüdyolarını geçtiğimiz şubat ayında kapatmıştı. Stüdyolarda görev yapanların önemli kısmı da başka şirketlere transfer olmuştu.

Xbox Game Studios Publishing’in başındaki isim olan Peter Wyse, Swift’in gelişini şu sözlerle değerlendirdi: “Kim buluttaki yeni deneyimlere odaklanacak bir ekip kuracak. Bu da bizim Xbox oyunlarını 3 milyar oyuncuya ulaştırma hedefimizi destekleyecek.”

Microsoft bulut tabanlı oyunlarla oyun konsolu veya PC’ye sahip olmayanların da çok sayıda oyuna erişmesini mümkün kılmak istiyor. Bu doğrultudaki çalışmalarına çok daha önce başlayan Microsoft’un bulut oyunları geliştirmek için özellikle kolları sıvamasına şaşırmamak gerekiyor.

Nothing ilk ürünü olan kablosuz kulaklık Ear (1)’i tanıttı

OnePlus kurucu ortağı Carl Pei liderliğindeki tüketici teknolojisi girişimi Nothing, ilk ürünü olan Ear (1) tam kablosuz kulaklıklarını resmen duyurdu. Nothing Ear 1 fiyatı...