Microsoft, cuma günü Apple’ın piyasa değerini geçerek dünyanın en değerli halka açık şirketi oldu.
Bu değişiklik, Apple’ın güçlü bir tablo ortaya koyduğu, ancak tedarik zinciri kısıtlamalarına bağlı olarak 6 milyar dolar kaybettiğini gösteren en son çeyrek kazanç raporunun hemen arkasından geldi. Geçtiğimiz salı günü de Microsoft; Office, Windows ve bulut ürünleri tarafından desteklenen olumlu sonuçları içeren kazanç raporunu paylamıştı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2026’nın ilk çeyreğinde akıllı saat satışları arttı, lider yine Apple oldu

Apple iPhone Ultra için seri üretime temmuz sonunda başlıyor

Microsoft, Surface serisinde fiyatı aşağı çekti, yapay zekâ özellikleri değişti

Apple, App Store politikaları nedeniyle Çin’de inceleme talebiyle karşı karşıya

Eski Disney CEO’su Bob Iger Apple ile Disney arasında birleşme görüşmeleri yapıldığını açıkladı
CNBC’nin belirttiğine göre, cuma günkü piyasa kapanışında, Microsoft’un piyasa değeri neredeyse 2,49 trilyon dolar, Apple’ınki ise yaklaşık 2,46 trilyon dolar oldu. Aslında bu, Microsoft’un Apple’ı ilk geçişi değil. Windows üreticisi 2018’de, 2010’dan bu yana ilk kez ve Temmuz 2020’de bir kez daha Apple’ın piyasa değerini aşmıştı. Alphabet ise 2016’da Apple’ın piyasa değerini geçerek tacı da Apple’dan almıştı.
[irp]
Ancak Apple, 2018’de 1 trilyon dolarlık piyasa değerine ulaşan ilk ABD şirketi oldu. Ve sadece iki yıl sonra 2 trilyon dolarlık piyasa değerine ulaşan ilk ABD şirketi olarak bir süredir pazarlarda lider durumda bulunuyor. Dolayısıyla Apple’ın yakın zamanda dünyanın en değerli şirketi ünvanını geri alması ihtimal dışı değil gibi görünüyor.
KÜÇÜK EV ALETLERİNDE FIRSATLAR
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.


