Twitter ve Facebook gibi sosyal ağların iyice ivme kazandığı 2010 yılında Apple, iTunes sayesinde sahip olduğu büyük kullanıcı kitlesinden sosyal medya tarafında da yararlanmayı planlamış ve iTunes içinde çalışan Ping adlı bir sosyal ağ servisini duyurmuştu. iTunes kullanıcılarının satın aldıkları şarkılarla ilgili güncellemeleri paylaştığı, sanatçıları takibe aldığı bir ortam olan Ping hiçbir zaman beklenen ilgiyi görmedi. Üstelik iTunes mağazasına erişimin kapalı olduğu Türkiye’de hiçbir zaman kullanılamadı bile.
iOS 5 ile birlikte Twitter entegrasyonunu işletim sistemine ekleyen, bunu iOS 6 ile birlikte sunulacak Facebook entegrasyonuyla bir sonraki adıma taşıyan Apple, Ping ile daha fazla uğraşmak istemiyor. Şirketin Ping’in fişini çekeceği geçtiğimiz haziran ayından beri konuşuluyordu. Üstelik Apple CEO’su Tim Cook geçen mayıs ayında katıldığı D10 konferansında Ping ile ilgili olarak müşterilerin seçimini yaptığını ve bu servise çok fazla enerji harcamak istemediklerini kaydetmişti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Eski Disney CEO’su Bob Iger Apple ile Disney arasında birleşme görüşmeleri yapıldığını açıkladı

Apple CEO’sundan zam sinyali: iPhone ve Mac fiyatları yükselebilir

Apple eylülde iPhone Ultra ve M5 Mac’leri sahneye çıkarabilir

Yeni iddia Apple’ın iPhone Ultra 2 üzerinde çalıştığını öne sürüyor
Apple’ın yeni işlemci yol haritası ortaya çıktı
Sonunda Apple’dan resmi açıklama geldi. Apple iTunes tabanlı sosyal ağ servisi Ping’i 30 Eylülde kapatıyor ve artık servise yeni üye kabul etmiyor. Genellikle çıkardığı ürünlerin elde ettiği büyük başarılarla bildiğimiz Apple’ın da başarısız olan girişimlerinin olduğuna bir örnek de Ping oldu. Aslında Ping herkesin usta olduğu işi yapmaya odaklanması gerektiğinin güzel bir örneği sayılır.
İlgili >> 9to5Mac
[Görsel – Engadget]
KÜÇÜK EV ALETLERİNDE FIRSATLAR
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.



