Apple, iPhone 13 üretimini artırmak için iPad üretiminde kapasiteyi düşürüyor. Nikkei’nin haberine göre, Apple küresel tedarik zincirindeki sıkıntılar nedeniyle böyle bir karar aldı. Şirketin buradan boşa çıkan bileşenleri iPhone 13 üretiminde kullanacağı ve böylelikle telefon satışlarının durumdan etkilenmemesi amaçlanıyor.
Pandemi nedeniyle uzaktan çalışma ve eğitim dönemine geçilmesiyle birlikte iPad’e olan talep yıllı bazda artmıştı. Nikkei’nin haberine göre, şirket geçtiğimiz yıl yüzde 6.7 artışla 53.2 milyon iPad sattı. Apple hâlihazırda dünya tablet pazarının üçte birlik kısmını kontrol ediyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Apple’dan Mac ve iPad modellerine küresel zam: Türkiye fiyatları da değişti

Apple iPhone Ultra için seri üretime temmuz sonunda başlıyor

Apple’ın ilk katlanabilir iPhone’u için ekran üretimi başladı

iPhone Ultra için yeni iddia gecikme söylentilerini boşa çıkarıyor

watchOS 27 desteğini kaybeden Apple Watch modelleri için açıklama geldi
Ancak özellikle Avrupa ve Kuzey Amerika’da iPhone 13’e olan büyük ilgi nedeniyle şirket üretimde önceliği Apple’a veriyor.
iPhone 13 serisinde iPad mini ile aynı işlemci kullanılıyor. Bu iki cihazın bellek ve depolama yongaları da ortak. Apple bu durumun ekim-aralık ayları arasındaki iPad gelirini etkilemesi bekleniyor. Şirketin finans şefi Luca Maestri, iPad’in gelirleri azalan tek ürün olacağını belirtmişti.
Apple tarafından verilen iPhone 13 üretimi için iPad üretiminden feragat etme kararı sürpriz olarak görülmedi. Counterpoint Research’ten teknoloji analisti Brady Wang, iPhone’un önceliklendirilmesinin doğal bir durum olduğunu belirtti. Apple her yıl 200 milyondan fazla iPhone satıyor ve akıllı telefon şirketin ekosisteminin merkezinde yer alıyor.
KÜÇÜK EV ALETLERİNDE FIRSATLAR
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.


