Apple WWDC açılış toplantısında iOS 8’e bölünmüş ekran modunu getireceği yolunda herhangi bir duyuru yapmamıştı, ancak daha sonra çıkan ayrıntılar böyle bir özelliğin iPad’e gelebileceğini işaret ediyor. Son olarak internete düşen bir video bu özelliğin nasıl çalışacağı noktasında ipucu veriyor.
iOS 8’in bölünmüş ekran moduyla ilgili kodlara şu anda geliştiricilerin elinde olan SpringBoard beta içinde rastlanmıştı. Bu özellik sayesinde ekranın yarı yarıya veya çeyrek-üç çeyrek oranlarına göre bölünmesine izin verilebilir.
Microsoft’un Surface tabletlerinde ve bazı Samsung cihazlarında bölünmüş ekran tabanlı çoklu görev özelliği bulunuyor. Apple da onları takip edecek gibi görünüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Apple 2026’da iPhone, iPad ve Mac’te rekor pazar payına ulaşabilir

Apple’dan Mac ve iPad modellerine küresel zam: Türkiye fiyatları da değişti

Apple’ın ilk katlanabilir iPhone’u için ekran üretimi başladı

Yeni iddia Apple’ın iPhone Ultra 2 üzerinde çalıştığını öne sürüyor
Apple’ın yeni işlemci yol haritası ortaya çıktı
Videoda ekranın bölünmesi işlevinin Apple tarzında olacak şekilde sezgisel olacağı görünüyor. Ekran üzerinde iki parmakla bir kenara doğru kaydırma yapıldığında bıyut küçültülüyor, itmenin sürekliliğine göre üç farklı pencere boyutundan biri seçilmiş oluyor.
Açılır menüler yeniden boyutlanmıyor veya ortaya hizalanmıyor gibi görünüyor, bu da onların ekran içinde kesintiye uğramasına neden oluyor. Ancak beta içinde görülen bu sorunun final sürümle çözülmesini bekliyoruz.
iOS 8 önümüzdeki sonbaharda, Apple’ın yeni cihazlarıyla birlikte yayınlanacak.
KÜÇÜK EV ALETLERİNDE FIRSATLAR
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.



