Apple’ın üretiminin bir kısımını ABD’ye taşıyacağını açıklamasının ardından gözler şirketin yeni fabrikasını hangi eyalette kuracağına çevrilmişti. Apple ve Arizona eyaleti tarafından yapılan ortak açıklamayla şirketin yeni fabrikasını bu eyaletin Mesa şehrinde kuracağı duyurulurken, Cupertino merkezli şirketin bu fabrikada GT Advanced ile ortaklığa gideceği belirtildi. Bu ortaklık çerçevesinde fabrikada bulunan ekipmanın sahipliğini ve operasyonunu GT Advanced üstlenecek.

Apple tarafından Pocket-lint sitesine yapılan açıklamada şirketin Arizona’daki yeni fabrikasıyla yerel üretim girişimini genişletmekten gurur duyduğu ve bu fabrikayla birlikte mühendislik, üretim ve inşaat alanlarında 2 binden fazla iş imkanının yaratılacağı belirtildi. Apple ürünleri için bileşenler üretecek olan fabrikanın ilk günden itibaren yüzde 100 yenilenebilir enerjiyle çalışacağının altı çizildi.
Fabrikanın temel fonksiyonu Apple tarafından somut bir biçimde açıklanmazken, GT Advanced tarafından yapılan açıklamada safir materyal üretimi için Apple ile uzun süreli bir anlaşma yapıldığı ifade edildi. Safir aralarında Touch ID parmak izi tarayıcısının ve iPhone 5s’in kamera sensörünün de bulunduğu pek çok Apple ürününde kullanılıyor. Bu da Apple tarafından yapılan açıklamada kullanılan ”bileşenler” ifadesinin ne olduğuna açıklık getiriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Donald Trump, Apple ve Intel arasında çip üretimi anlaşmasının tamamlandığını öne sürdü

Apple yeni nesil kameralı AirPods ile Siri’ye göz kazandırmak istiyor

Apple’ın yeni Siri tasarımı iPhone 18 Pro hakkında ipucu veriyor olabilir

watchOS 27 desteğini kaybeden Apple Watch modelleri için açıklama geldi

Apple Music tarihinde en çok dinlenen sanatçılar açıklandı
Apple bundan bir süre önce de Teksas eyaletinin Fort Worth şehrindeki Flextronics fabrikasının Mac Pro üretimi için yeni bir merkez olacağını açıklamıştı. Şirket ”ABD’de üretilmiştir” ibaresini pazarlama faaliyetlerinde aktif olarak kullanacağını belli ederken, tamir işlerini hızlandırmak adına Pensilvanya eyaletinde bir AppleCare merkezi açmayı ihmal etmemişti.
Arizona Valisi Janice K. Brewer yaptığı açıklamada Apple’ın tartışmasız bir biçimde dünyanın en yenilikçi şirketlerinden biri olduğunu ve şirketin Arizona’ya gelişinden dolayı çok mutlu olduğunu belirtirken, şirketin Arizona’nın ekonomisine de olumu bir etki yapacağına inandığını dile getirdi. Brewer Apple’ın Arizona’daki yeşil enerji kullanımını da ileri bir noktaya taşıyacağını sözlerine ekledi.
İlgili >> Poket-lint, 9to5Mac
⚡️⚡️ BU FIRSATLAR İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR ⚡️⚡️
Teknoblog'un satış ortaklıkları vardır. Bunlar, editoryal içeriği etkilemez, ancak Teknoblog, satış ortaklığı bağlantıları üzerinden satın alınan ürünler için komisyon kazanabilir.


