PAYLAŞ

Microsoft’un hareket algılamalı Xbox 360 oyun kumandasının PC’leri de desteklemeye başlaması bekleniyordu ve bu bekleyiş nihayet dün sona erdi. Microsoft Windows için Kinect yazılım geliştirme aracı nın (SDK) beta sürümünü yayınladı.

Bu araç .NET yazılımcılarına C++, C# ya da VB dillerinde Kinect uygulamaları geliştirmelerine imkân tanıyacak. Engadget, Microsoft’tan çeşitli yazılım sözcüleriyle konuşmuş ve söz konusu Kinect desteğiyle ilgili bazı bilgiler almış. Onları aktaracak olursak, çıkarılan SDK şu anda Xbox 360 geliştiricilerinin kullanımına açık olan bazı kütüphaneleri içeriyor. XNA üzerine inşa edilen Kinect kütüphanesi tek başına çalışabiliyor, bu da DirectX’e olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor. SDK bu aksesuarın desteklediği herşeye tam erişim sunuyor; VGA ve derinlik algılama kameraları ve tüm mikrofon dizileri buna dahil. Kameralar altı farklı kişiyi ya da iki kişinin tüm iskelet hareketlerini izleme imkânına sahipken, mikrofonlar ise geliştirilmiş yankı bastırma ve ses nirengi desteğine sahip.

Tam iskelet taramasını kullanmak için yazılımcıların Xbox 360’taki gibi bir kurulum yapması gerekiyor. Yani, bilgisayarın önünde kullanıcının ayakta durabileceği yeterli alanın ve gerekli miktarda ışığın buluınması şart. Ancak yazılımcılar her iki kameradan da ham veriyi diledikleri gibi elde edecek, yani teoride kullanıcının oturur pozisyonda basit el veya parmak işaretleriyle kontrol edeceği şekilde Kinect uygulamaları yazmak mümkün. Bu, fare kullanmak ile çoklu dokunmatik hareketleri kullanmak arasında bir köprü vazifesi görebilir.

Microsoft şimdilik Kinect uyumluluğunu önemli yazılımlarına ekleme konusunda bir açıklamada bulunmuş değil. Ancak şirketin kendi yazılımcıları bu teknolojiyi entegre etmenin yolları konusunda beyin fırtınaları yürütmekteymiş. Ne dersiniz, belki Windows 8’de Kinect desteği önemli bir özellik olur.

İlgili – Microsoft